Орієнтовний план роботи
методичного об’єднання вчителів інформатики
Новоодеського району Миколаївської області
на 2015-2016 н.р.

1. Вступ

У 2014-2015 навчальному році члени районного методичного об’єднання вчителів інформатики працювали над розв’язанням першочергових завдань навчання та виховання учнів за сучасних умов. З урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу, особливостей учнів, учителів члени районного методичного об’єднання вчителів інформатики працювали над вирішенням методичної та виховної проблем.

Районне методичне об’єднання вчителів хімії та біології працювало керуючись Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепцією загальної середньої освіти, Національною доктриною розвитку освіти, Державною національною програмою «Освіта України ХХІ ст», директивними та інструктивними документами Міністерства освіти та науки України, департаменту освіти та науки, молоді ОДА, обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

До складу РМО входить:

36 учителів , з них : фахівців-15, не фахівців-21 (учителі фізики- Артемівська ЗОШ, математики- Баловненська, Бузька,Новосафронівська, Михайлівська, Новошмидтівська, Червоноволодимирівська ЗОШ, історії-Димівська ЗОШ, фізичної культури - Улянівська ЗОШ, англійської мови-Суворівський НВК. У початкових класах , в основному, викладають учителі початкових класів, які пройшли підвищення кваліфікації й з інформатики. Мають вищу кваліфікаційну категорію - 8, І- 5 , ІІ-10, спеціалістів-8. Звання «Учитель -методист» мають -0, «Старший учитель» - 3. Молодих педагогів до 3 років та мають незакінчену вищу освіту -7 ( Захожа Р.В., Шаповалов М.А., Ляшинська О.О.,Бровко А.С., Толпазан О.С., Біжан А.О.), зі стажем роботи до 10 років- 8 педагогів, до 20 років-10, більше 20 років-4 та пенсіонерів – 1 вчитель.

Протягом 2014-2015 н.р. підвищення кваліфікації пройшли 4 педагога при МОІППО ( Крикун Л.М., Попович А.М., Нич Г.Ю., Салтановська Н.В.) Проатестувано 2 учителя ( Крикун Л.М., Оленюк А.В.) з них підвищили кваліфікаційну категорію - 1 педагога, підтверджено-1( Крикун Л.М.-І кваліфікаційна категорія).

Станом на 1 червня 2015 р. всі школи району забезпечені комп’ютерною технікою. 20 закладів І-ІІІ ст. оснащено 27 НКК, 1 ЗНЗ І-ІІ ст. – 1 НКК. Але 18 закладів мають застарілі НКК (до 2009 року). 3 НКК (Новопетрівська, Новошмидтівська ЗОШ, Новоодеська ЗОШ №2) мають ОС Linux.

Протягом 2015р. в Себинську ЗОШ І-ІІІ ступенів отримано гуманітарну допомогу від благодійної організації «Врятуй Україну» 10 системних блоків та 8 моніторів.

Забезпечення предметних кабінетів ноутбуками та мультимедійною технікою в ЗНЗ району становить 19 проекторів, 4 мультимедійних комплекси та 16 ноутбуків, які використовуються вчителями під час навчально-виховного процесу. З них у 2015 році придбано 2 проектори у Бузьку ЗОШ та Новосафронівську ЗОШ.

4 заклади (Новоодеські ЗОШ №1, №2, гуманітарна гімназія та Гур’ївська ЗОШ) мають інтерактивні дошки, які були придбані на протязі 2010-2012 рр.

До швидкісного каналу зв’язку підключено 4 школи (Новоодеські ЗОШ №1, №2, №3, гуманітарна гімназія). Три з яких мають безпровідне підключення до мережі. 20 ЗНЗ мають мобільне підключення до Інтернету. Протягом року підключення до мережі Інтернет сучасними швидкісними каналами зв’язку не відбувалося.

У районі створено освітній простір, до якого входять: сайт відділу освіти, шкільні сайти, сайти ДНЗ та ПНЗ, сайти спільнот вчителів математики, інформатики, фізики та вчителів природничого напрямку, навчальний сайт з інформатики для учнів Новоодеської гуманітарної гімназії, сайт «Видатні особистості», сайти та блоги вчителів району.

Для надання методичної допомоги визначено опорною школою з теми «Впровадження мультимедійних засобів педагогами у навчально-виховному процесі» Новоодеську гуманітарну гімназію, на базі якої проводяться семінари з даного питання.

Вчителі інформатики району в 2014-2015 н.р. працювали над методичною темою : «Навчально-діяльнісний підхід у викладанні інформатики: технологія створення та розв’язання компетентнісних задач ».

Уся робота з підвищення професійної майстерності вчителів будувалася на основі попереднього аналізу різноманітних даних, результатів діагностичних досліджень, анкетувань. Методична робота на діагностичній основі дає можливість виявити переваги та недоліки набутого досвіду роботи вчителя та помилки, що потребують методичної корекції, допомоги, і на цій підставі спланувати подальші дії з колегами у методичному об’єднанні.

У роботі методичного об’єднання поєднуються колективні, індивідуальні форми роботи, застосовуються нетрадиційні методи їх проведення, зорієнтовані на особистість кожного вчителя, на зростання його педагогічної майстерності й задоволення запитів учителів-практиків.

Робота над науково-методичними проблемами вимагає всебічної обізнаності вчителів із питань науки та педагогічної практики. З цією метою використовується інформаційна база райметодкабінету та фахових видань, які виписують педагоги.

Основною складовою в підвищенні наукового, фахового та методичного рівня вчителів є самоосвіта. В її процесі вивчається нова література (журнали, газети освітнього профілю), методи та методика викладання окремої галузі знань, набутий досвід іншими педагогами і не лише вітчизняними. Результати цієї роботи були викладені у вигляді доповідей на засіданнях методичних об’єднань та майстер-класах, а також при відвідуванні відкритих уроків.

Роботу методичного об’єднання організовано наступним чином: з чотирьох засідань на рік два - теоретичні, два - проводяться у формі семінарів-практикумів на базі шкіл, додатково, за потребою, педагогів проводяться тренінги з вдосконалення ІКТ-компетентності.

Склалася певна система роботи з молодими вчителями. Проводилися засідання школи молодого учителя, організовували відвідування та аналіз уроків у досвідчених вчителів, надавалася практична допомога у розробці певних тем уроку та складання календарно-тематичного планування. Молоді вчителі залучаються до всіх форм методичної роботи, які проводяться з учителями в районі.

31 березня 2015р.на базі відділу освіти проведено відкрите засідання Школи молодого вчителя у формі фестивалю «Нове ім’я», який проводиться в районі два роки поспіль. У заході взяли участь 2 молодих спеціалістів з Бузької та Сухоєланецької ЗОШ та їх наставники, керівники районних методичних об’єднань, лауреат обласного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015» Ковальська Л.О. Під час фестивалю учасники показали самопрезентацію «Я – учитель», фрагмент з практичного досвіду «Я роблю так», «Моє хобі». Лунгол А.О., вчитель біології Себинської ЗОШ, учасник минулорічного районного фестивалю «Нове ім’я» та обласного проекту «Дворічне стажування молодих учителів» познайомила присутніх із завданнями та планами даного проекту. За результатами участі у фестивалі нагороджено грамотами молодих педагогів та відзначено учасників у номінаціії:

« Інновації у навчанні» - Шаповалова М.А., вчителя фізики, інформатики Сухоєланецької ЗОШ та «Покликання »- Захожу Р.В., учителя математики , інформатики Бузької ЗОШ.

На базі Новоодеської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 діяли 2 профільні класи(10,11 класи) технологічного напряму ( інформаційно-технологічний профіль).

Розвиток комп'ютерних технологій, особливо Інтернет-технологій, дає потужний імпульс розвитку всього людства. Усвідомлюючи цей факт, необхідно прагнути активно використовувати нові технічні досягнення в навчальних цілях. Саме з цього погляду більшість закладів виділили години варіативної складової для вивчення інформатики у початковій, середній та старшій школі.

Організація результативної участі школярів у конкурсах, олімпіадах, турнірах - нелегка праця, яка потребує високого рівня фахової майстерності педагога та додаткових годин викладання предмету. Слід зазначити, що заклади, які виділяють години варіативної складової на підготовку учнів до подібних змагань, не завжди приймають участь у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики та ОТ, інформаційних технологій (Артемівська ЗОШ, учитель Оленюк А.В., Баловненська ЗОШ, учитель Піскун М.С., Бузька ЗОШ, учитель Захожа Р.В., Дільнична ЗОШ, учитель Петрова Т.В., ЗОШ №3, учитель Салтановська Н.В., Костянтинівська ЗОШ, учитель Крикун Л.М.)

Проте, учителі, які не викладають за варіативною складовою активно залучають учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах. Так, у 2013-2014 н.р. учні Новоодеської ЗОШ №2 (учитель Бескромна Т.М.) та гуманітарної гімназії (учитель Богданова О.О.) вперше взяли участь у дистанційному турнірі з інформаційних технологій серед учнівської молоді. Команда Новоодеської гуманітарної гімназії пройшла два тури та отримала непогані бали у результаті. Учні Новоодеської гуманітарної гімназії були учасниками Всеукраїнського конкурсу «Google від Дудл» (учитель Богданова О.О.), Новопетрівської ЗОШ – стали учасниками конкурсу Всеукраїнського конкурсу «Твій крок до безпечного Інтернету» (учитель Кондратенко Є.О.).

Слід відзначити Новоодеську ЗОШ №1, яка приділяє належну увагу до організації допрофільної підготовки учнів з інформатики. Тому, діти у старших класах останні роки обирають інформаційно-комунікаційний профіль. Учні Новоодеської ЗОШ №1 постійні призери учнівських олімпіад, беруть участь у різноманітних обласних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах. Так, у 2013-2014 н.р. учениця 11 класу Притула Анастасія здобула ІІ місце в обласному заочному конкурсі анімаційних роликів, а учень 10 класу Чукась Дмитро – ІІІ місце в обласному конкурсі з інформаційних технологій серед вихованців ПНЗ у номінації «Програмування» (учитель Бібіков Ю.М.).

Після проходження тренінгу за програмою «Інтел – шлях до успіху», який було проведено на базі Новоодеської гуманітарної гімназії у червні 2013 року, у 10 класах Баловненської (учитель Газіна О.С.) та Дільничної (учитель Слободніченко О.А.) ЗОШ проводяться факультативні заняття з даного курсу (у 2013-2014 н.р. такі курси проводилися у Баловненській, Дільничній, Новоінгульській ЗОШ та гуманітарній гімназії).

В ході планування методичної роботи зверталася увагу на проведення тематичних семінарів, які є найефективнішою роботою з учителями. Для ефективного їх проведення здійснювали попередню підготовку до них: вивчення теоретичного матеріалу, узагальнення навчальних тем, які вивчаються на основі проблеми, проведення майстер класів. Обговорення уроків, що традиційно зводяться до відзначення тільки позитивного в їх проведенні, замінено на обговорення проблеми, яка виноситься на семінар. Щоб обговорення проходило невимушено, заздалегідь готуються питання для дискусії, яка допомагає виявити різноманітні точки зору на проблему. Це спонукає вчителів до активної участі в обговоренні, обміну думками та висловлювання пропозицій щодо вирішення методичної проблеми.

Протягом року на семінарах, практичних заняттях та тренінгах вчителі розглядали наступні питання:

˗ Проектні технології навчання на уроках інформатики

˗ Організаційні питання: ведення журналів, підготовка до ДПА, участь у конкурсах, організація та результати проведення районного веб-квесту.

˗ Впровадження нових Державних стандартів на уроках інформатики у 3,6 класах.

˗ Формування навичок ХХІ століття на уроках інформатики.

˗ Використання вільного програмного забезпечення у школі .

˗ Практичні аспекти викладання «Сходинок до інформатики» у початковій школі.

˗ Методи формувального оцінювання у здійсненні компететністного підходу при навчанні інформатики в 5-му класі.

˗ Використання додаткових матеріалів (відео, мультфільми, програми генерації ребусів тощо) для викладання інформатики у 5,6 класах.

˗ Робота з Flash animation.

˗ Новітні технології: веб-квест .

˗ Використання Google-технологій у діяльності вчителя.

˗ Організація роботи районної очно-дистанційної школи.

˗ Навчально-дослідницька діяльність та винахідництво: мотивувати, навчити, підтримати.

˗ Робота з обдарованими дітьми. Розбір завдань районної,обласної олімпіади.

На засіданнях також впроваджуються і нетрадиційні форми методичної роботи: круглий стіл,майстер-клас, аукціон педагогічних ідей та методичний фестиваль. У ході відвідувань закладів проводяться огляди кабінетів інформатики, під час яких вчителі знайомлять колег з своїми методичними матеріалами.

На засіданнях методичних об’єднань заслуховуються і обговорюються доповіді з найактуальніших питань навчання і виховання; робиться огляд нової фахової літератури; обговорюються книги, статті з журналів і газет на актуальні теми.

З метою вивчення Google-технологій у тренінгах взяли участь у Новоодеській ЗОШ №1 11 листопада 2014 р педагоги: Прозоров Р.В. , учитель Троїцької ЗОШ та 30 березня- Цаволик Т.М., Ільчук Г.О., учителі Новосафронівської, Михайлівської ЗОШ. Під час яких створили персональні сайти, які доповнять інформаційний простір вчителів району.

Протягом 2014-2015 н.р. з вчителями початкових класів, які викладали «Інформатику» у 3 класі було проведено практичні семінари-тренінги. На семінарах вчителі знайомилися з методичними рекомендаціями викладання курсу, програмним забезпеченням, розробили календарно-тематичне планування.

16 грудня 2014 р. на базі Гур’ївської ЗОШ проведено районний семінар вчителів інформатики з теми «Оновлення змісту та завдань курсу інформатики в сучасній школі в контексті нових державних стандартів ".

В ході семінару вчителі переглянули урок інформатики у 6 класі з теми " Практична робота. Копіювання об’єктів мультимедіа на комп’ютер. Робота з мультимедійними програвачами ", на якому вчитель Гур’ївської ЗОШ Сулиця О.В. вдало продемонструвала формування практичниїх навичок школярів при вивченні інформатики . На практичній частині семінару Богданова О.О методист,, представила вчителям навчально-діяльнісний підхід у викладанні інформатики: створення та розв’язання компетентнісних задач.

Протягом квітня-травня вчителі долучилися до участі у конкурсному відборі оригінал-макетів підручників для учнів 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів на Репозитарії підручників. За результатами відбору педагоги віддали перевагу підручникам: Морзе Н.В.( 22 ЗНЗ),Казанцева О.П.(1 ЗНЗ), Ривкінд Й.Я.(1 ЗНЗ).

З 8 по 22 червня 2015 року педагоги взяли участь у Всеукраїнському педагогічному інтерактивному марафоні «Відкриті педагогічні студії «Якісна освіта – це…», організований Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти . Учителі району долучилися до організуваного діалогу з актуальних питань сучасної освіти між науковцями, методистами, авторами навчально-методичної літератури, вчителями, ознайомилися з досягненнями сучасної педагогіки:

- Формування інформаційної компетентності учнів 7-го класу засобами навчально-методичного комплекту Казанцева Ольга Павлівна, вчитель інформатики Херсонського ліцею Херсонської обласної ради

- Інноваційні підходи проектування підручників з інформатики для початкової школи Левшин Микола Миколайович, професор кафедри соціальної філософії та філософії освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник. Лодатко Євген Олександрович, професор кафедри педагогіки вищої школи і освітнього менеджменту Черкаського національного університету імені Б. Хмельницького, доктор педагогічних наук.

- Особливості викладання інформатики у початковій школі Корнієнко Марина Михайлівна, учитель інформатики Харківської гімназії № 55, учитель-методист, заслужений учитель України, співавтор підручника Крамаровська Світлана Миколаївна, учитель інформатики Харківської гімназії № 172, учитель-методист, співавтор підручника.

У квітні 2015 р. було проведено обласне моніторингове дослідження ІКТ-компетентності вчителів інформатики, яке показало низький рівень ІКТ-компетентності вчителів інформатики району.На основі аналізу одержаних результатів визначаємо шляхи, спрямовані на подолання виявлених недоліків, використання передового педагогічного досвіду, розробка індивідуального підходу (у вигляді консультацій та рекомендованої літератури для проведення практичних занять, проведення тренінгів, семінарів, практичних занять).

Згідно з висновками провідних дидактів української школи, показником ефективності науково-методичної роботи є співставлення зростання педагогічної майстерності з кінцевою метою методичної роботи - підвищенням якості та ефективності навчально-виховного процесу. Систематична цілеспрямована методична робота з учителями математики, яка позитивно впливає на рівень професійної компетентності педагогів району, суттєво позначається на її результатах і ефективності.

Підвищенню фахового рівня педагогів сприяє їх участь у методичних заходах різного рівня: конференціях, семінарах, конкурсах тощо. Постійно проводиться робота по залученню учителів та учнів району до щорічних конкурсів, олімпіад, турнірів.

З метою вдосконалення освітнього рівня та ІКТ-компетентності педагогічних працівників 11 листопада 2014 р. (Новоодеська ЗОШ №1) під час тренінгу розглянуто наступні питання:

• Використання Google-технологій у роботі вчителя.

• Створення облікового запису в Google.

• Робота з електронною скринькою.

• Створення блогу та освітнього сайту.

• Робота з Google-диском.

• Робота з Google-зображення.

• Розміщення відеоматеріалів у всесвітній мережі.

• Робота з Google-календарем

та 15 червня на базі Новоодеської ЗОШ №1 проводився тренінг для вчителів інформатики «ІТ-освіта в профільній школі». У ході якого розглянули візуалізацію даних засобами ІКТ для використання в освітній діяльності.

23 та 24 червня 2015 р. у м.Харкові відбулася перша національна (не) конференція для шкільних педагогів ‪#‎EdCampUkraine‬ в якій взяли участь понад 300 учасників з 7 країн, 44 спікера та наш учитель інформатики Новопетрівської ЗОШ Богданова О.О.,(проходила у форматі Speed Geeking).‬‬‬‬

Організація результативної участі школярів у конкурсах, олімпіадах, турнірах - кропітка праця, яка потребує високого рівня фахової майстерності педагога. Щорічно у районі проводиться ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики та ОТ, інформаційних технологій.. Належним чином відносяться до підготовки учнів до учнівських олімпіад, зокрема у 2014-2015 н.р. учителі Новоодеської ЗОШ №1(Бібіков Ю.М.), Новоодеської ЗОШ №2 ( Бескромна Т.М.), Новоодеської ЗОШ №3(Салтановська Н.В.), Новоодеської гуманітарної гімназії Новопетрівської,(Богданова О..О.), Гур’ївської ЗОШ ( Сулиця О.В.), Костянтинівської ЗОШ((Кареліна О.В.), Кандибинської ЗОШ(Попович А.М.), Троїцької ЗОШ ( Прозоров Р.В.), Підлісненської, Себинської ЗОШ(Воробйов В.І), Сухоєланецької ЗОШ (Шаповалов В.І.). У 2014-2015 н.р. у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з інформатики та ОТ взяли участь 44 учень, з них призерами стали 18 учні ( 8 з міських шкіл та 10 учнів з сільських): Новоодеської ЗОШ №1 (Красовський Владислав(8 кл..), Воробець Віктор(9 кл.), Коваленко Андрій(10 кл), Чукась Дмитро(11 кл)), Новоодеської гуманітарної гімназії (Васєв Максим(8 кл), Ковальський Ельдар(9кл), Решетнік Олена(10кл), Фисенко Андрій(11 кл) Троїцької ЗОШ(Тищенко Сергій (9кл), Бугайова Анастасія(11кл), Підлісненська ЗОШ (Донова Ангеліна(8кл), Кужілко Анастасія(9кл), Новопетрівської ЗОШ(Амелічева Анна(10кл), Хилько Ірина(11кл), Себинська ЗОШ(Дзюба Олександр(8кл), Сухоєланецької ЗОШ(Лашта Ангеліна(8кл), Гур’ївської ЗОШ(Костенко Євген(8кл), Граматика Андрій(10кл)).

З інформаційних технологій: Новоодеської ЗОШ №1(Седласта Валентина(10кл), Омеленчук Владислав(11кл), Новоодеської ЗОШ №2(Шмігірівська Олександра(9кл), Мединський Дмитро(11кл), Новоодеської ЗОШ №3(Петров Віталій(9кл), Новоодеської гуманітарної гімназії(Фісенко Андрій(11кл), Новопетрівської ЗОШ(Амелічева Анна (10кл),Хилько Ірина(11кл), Кандибинської ЗОШ(Тіман Денис(9кл), Троїцької ЗОШ(Прозоров Денис(9кл), Тофтул Анна(11кл), Бузької ЗОШ(Місюк Тетяна(11кл), Костянтинівська ЗОШ(Панченко Олег(10кл).

За результатами ІІ-го етапу олімпіад найбільшу кількість призових місць мають команди :

з інформатики та ОТ: Новоодеських ЗОШ №1, Новоодеської гуманітарної гімназії, Кандибинської ЗОШ;

з інформаційних технологій: Новоодеських ЗОШ №1,2, Новопетрвської, Троїцької ЗОШ.

Представити команду району

з інформатики та ОТ надано:

Коваленку Андрію (10 кл), Новоодеська ЗОШ №1

Чукасю Дмитру (11 кл), Новоодеська ЗОШ №1

з інформаційних технологій:

Шмигірівській Олександрі, 10клас Новоодеської ЗОШ №2

Фісенко Андрію, 11 клас Новоодеської гуманітарної гімназії

Переможцем ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики та ОТ став учень 11 класу Новоодеської ЗОШ №1 Чукась Дмитро-ІІІ місце.

У обласному заочному конкурсі анімаційних роликів ІІІ місце посіла Чекмаз Наталія, учениця 10 класу Сухоєланецької ЗОШ(керівник: Шаповалов М.А.)

Призерами районного етапу конкурсу-захисту учнівських науково-дослідницьких робіт МАН (відділення комп'ютерних наук, секція мультимедійних систем, навчальних та ігрових програм) стали:

І місце - Хилько Ірина, учениця 11 класу Новопетрівської ЗОШ

ІІІ місце - Чукась Дмитро, учень 11 класу Новоодеської ЗОШ №1. А в обласному етапу конкурсу-захисту посіла ІІІ місце - Хилько Ірина, учениця 11 класу Новопетрівської ЗОШ

На районному святі знань грамотами відділу освіти Новоодеської районної державної адміністрації за значні професійні досягнення та успіхи у підготовці учнів до Всеукраїнської предметної олімпіади, МАН нагороджені Бібіков Ю.М., Богданова О.О., учителі Новоодеської ЗОШ №1, Новопетрівської ЗОШ.

Протягом року учениці Новопетрівської ЗОШ Амелічева Анна та Хилько Ірина навчалися в обласній очно-дистанційній школі для обдарованих та здібних дітей «Інтелектуальний резерв Миколаївщини» у секції інформаційні технології. З метою створення оптимальних умов для виявлення обдарованої молоді, надання їй підтримки щодо розвитку творчого потенціалу та самореалізації із січня 2014 р. працює районний осередок обласної очно-дистанційної школи «Інтелектуальний резерв Миколаївщини»,в якій розпочали роботу секції інформаційних технологій та інформатики та ОТ ( у якій навчались 23 учня з 8 закладів району). Дистанційні заняття з інформаційних технологій проводяться у режимі електронного листування, з інформатики та ОТ – на платформі Інтернет-порталу організаційно-методичного забезпечення дистанційних олімпіад з програмування для обдарованої молоді навчальних закладів України (http://www.e-olimp.com).

Важливим аспектом роботи зі здібними учнями є залучення їх до участі в альтернативних конкурсах. Позитивним є участь школярів у Міжнародному конкурсі « Бобер» -151 учнів з 18 ЗНЗ. За результатами участі відмінний результат отримали-26 учнів, добрий-64 .

Розвиток комп'ютерних технологій, особливо Інтернет-технологій, дає потужний імпульс розвитку всього людства. Усвідомлюючи цей факт, необхідно прагнути активно використовувати нові технічні досягнення в навчальних цілях. Для зацікавлення учнів вивченням математики використовуючи інтерактивну навчальну діяльність, яка суттєво відрізняється від простого пошуку інформації в Інтернеті та надає учням можливість знайти нове для себе – веб-квест.

Вже третій рік поспіль методичним кабінетом відділу освіти Новоодеської РДА проводяться районні веб-квести з інформатики. Щороку географія учасників більшає: до участі залучаються дедалі більше учнів загальноосвітніх навчальних закладів району. Цьогорічний веб-квест з інформатики "Текстовий процесор MS Word" не став винятком: 48 учасників з 16 ЗНЗ району.

Протягом квесту діти отримували цікаві завдання, які необхідно було виконати у текстовому процесорі та дізналися багато нового.

Переможцями веб-квесту з інформатики стали:

І місце - Парфенюк Інна, учениця 10 класу Себинської ЗОШ

ІІ місце - Собчук Владислав, учень 8 класу Артемівської ЗОШ

ІІІ місце - Чекмаз Наталія, учениця 10 класу Сухоєланецької ЗОШ

Інтернет є сполучною ланкою між учасниками освітнього процесу всередині навчального закладу і зовнішніми особами та організаціями, такими як батьки, інші школи, управління освітою, методичні центри, наукові організації і т. п., а також власні ресурси Інтернету.

В інформаційному освітньому просторі Новоодеського району діє сайт спільноти вчителів природничого циклу, який діє з 2012 року. Протягом останніх років педагоги активно долучаються до наповнення сайту спільноти: надсилають матеріали з досвіду роботи, поповнюють методичну скарбничку конспектами уроків та позакласних заходів, представляють до уваги конкурсні роботи, розміщають матеріали для підготовки до олімпіад, надають методичні рекомендації тощо.

Для розширення інформаційного простору району та поширення дистанційного навчання вчителем інформатики Новоодеської гуманітарної гімназії Богдановою О.О. у січні 2014 року створений навчальний сайт для учнів (https://sites.google.com/site/ngginform/), який забезпечує вивчення інформатики поєднуючи традиційні та дистанційні форми і методи навчання. На сайті розміщена інформація для 5,6, 9, 10 та 11 класів: цікаві новини з розвитку інформаційно-комунікаційних технологій; матеріали для підготовки до конкурсів, турнірів та олімпіад; матеріали, які були використані на уроці; додаткові матеріали, які дозволять дітям більше зрозуміти тему, що вивчається (мультфільми, відеоматеріали, статті, ігри тощо); вказівки до виконання практичної частини; домашнє завдання. Після опрацювання основного та додаткового матеріалів, учні можуть перевірити свої знання, заповнивши відповідну онлайн-форму або виконавши вправу онлайн.

За сучасних умов розвитку освіти України великого значення набуває система методичної роботи в районі, головною метою якої є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя методичного об'єднання. Для школи потрібні висококваліфіковані вчителі, які постійно шукають і знаходять найбільш ефективні шляхи й засоби вирішення завдань навчання, виховання, розвитку учнів, підготовки їх до життя. Вирішення цих завдань потребує пошуків творчих шляхів удосконалення всіх ділянок методичної роботи, систематичного озброєння вчителів міцними й глибокими знаннями, підвищення ефективності їхньої праці.

Для досягнення цієї мети визначено наступні завдання районного методичного об’єднання вчителів інформатики:

˗ Знайомство з нормативною та методичною документацією з питань освіти, викладання шкільного курсу інформатики.

˗ Забезпечення професійного, культурного та творчого росту вчителя.

˗ Вивчення нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету.

˗ Організація дослідно-експериментальної роботи.

˗ Вивчення та аналіз стану викладання інформатики у ЗНЗ.

˗ Організація роботи з обдарованими дітьми, проведення олімпіад, конкурсів тощо.

˗ Проведення конкурсів професійної майстерності педагогів.

˗ Узагальнення передового перспективного досвіду вчителів та впровадження його у практику.

˗ Організація відкритих уроків, позакласних заходів.

˗ Організація роботи з молодими вчителями інформатики.

˗ Впровадження нових Державних стандартів на уроках інформатики у 5-7 класах.

-Поширення передового педагогічного досвіду.

-Запровадження інноваційних форм роботи.

˗ Організація роботи районної очно-дистанційної школи.

˗ Робота з обдарованими дітьми. Розбір завдань районної,обласної олімпіади.

˗ З метою обміну досвідом заслуховувати звіти про підвищення кваліфікації, творчі відрядження тощо.

˗ Допомога вчителям в організації самоосвіти.

-Налагодження співпраці з Миколаївським національним університетом ім. В.О.Сухомлинського.

План роботи районного методичного об'єднання вчителів інформатики на 2015-2016 н.р.

Серпень, 2015

1. Про виконання плану роботи РМО вчителів інформатики за минулий навчальний рік та обговорення плану роботи на поточний навчальний рік. ( Сулиця О.В., голова РМО вчителів інформатики )

2. Розподіл доручень та завдань між членами МО на новий навчальний рік. (Сулиця О.В., голова РМО вчителів інформатики ).

3. Аналіз навчальних програм, підручників на 2015-2016 н.р. Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів.( Бончук О.М. методист , Сулиця О.В., голова РМО вчителів інформатики)

4. Забезпечення навчально-виховного процесу у районі: готовність кабінетів до роботи у новому навчальному році; підсумки участі учнів та вчителів в конкурсах протягом 2014-2015 н.р.; залучення до участі у конкурсах, турнірах та олімпіадах у 2015-2016 н.р. (Бончук О.М., методист )

5. Впровадження нових Державних стандартів у 7 класі. (Сулиця О.В., голова РМО вчителів інформатики )

6. Обговорення участі у Всеукраїнському педагогічному інтерактивному марафоні «Відкриті педагогічні студії «Якісна освіта – це…».(Члени РМО)

7. Аналіз результатів обласного моніторингового дослідження ІКТ-компетентності вчителів інформатики.(Богданова О.О., учитель Новопетрівської ЗОШ)

8. Робота з обдарованими дітьми: організація роботи районного осередку обласної очно-дистанційної школи (секція « Інфрорматика та ОТ », «Інформаційні технології ») (Бончук О.М., методист , Сулиця О.В., голова РМО вчителів інформатики )

Листопад, 2015( Новоодеська ЗОШ №3 )

Семінар з проблеми « Компетентнісно-діяльнісний підхід до навчання інформатики: реалізація нових державних стандартів освіти»

1. Уроки у 7 класі

2. Майстер-клас "Я роблю так: Компетентнісно-діяльнісний підхід до навчання інформатики: реалізація нових державних стандартів освіти " ( учителі ЗНЗ)

3. Викладання уроків інформатики у 7 класі за різними підручниками (круглий стіл)

4. Організаційні питання: ведення журналів, про підготовку та участь в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів, підготовка матеріалів до обласних проектів (Бончук О.М., методист )

Січень, 2016

1. Презентація молодих вчителів-конкурсантів у фестивалі "Нове ім'я» ( Діордіца Я.В., Ростокіна М.С., вчителів Новоодеської гуманітарної гімназії, Кандибинської ЗОШ )

2. Про проведення EdCamp( Богданова О.О., учитель Новопетрівської ЗОШ )

3. Використання вільного програмного забезпечення на уроках ( Богданова О.О., учитель Новопетрівської ЗОШ )

4. Організація роботи районної очно-дистанційної школи. (Бончук О.М., методист)

5. Організація участі Міжнародного інтерактивного конкурсу " Бобер". (Бончук О.М., методист)

6. Про результати та типові помилки учнів при участі у ІІ етапі олімпіад та підготовку та участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики та інформаційних технологій (Бібіков Ю.М., учитель Новоодеської ЗОШ №1, Богданова О.О., учитель Новопетрівської ЗОШ )

7. Організація роботи сайту спільноти вчителів - інформатики Новоодеського району. ( Богданова О.О., учитель Новопетрівської ЗОШ )

Квітень, 2016

Семінар-практикум «Розв’язання олімпіадних завдань»

Кiлькiсть переглядiв: 1862

Коментарi

  • RetRoca

    2018-02-02 20:42:19

    Kamagra Kautabletten Test [url=http://tadalafbuy.com]cheap cialis[/url] Order Celebrex...